O propagowaniu alkoholu

Czy uważacie, że alkohol jest w Polsce za bardzo propagowany? Ja tak uważam. Wiem, że co prawda są duże ograniczenia w reklamach alkoholu i napojów alkoholowych, ale były już bardzo ciekawe przykłady>, jak można to kreatywnie omijać. 

Łódka Bolls jest tego najlepszym przykładem. Moim zdaniem reklamy powinny być jeszcze bardziej ograniczane. Nie wydaje mi się, aby dobrym pomysłem było to, że koncerny piwowarskie sponsorują już nie tylko kluby sportowe, ale nawet narodowe reprezentacje.

Alkoholizm jest bardzo groźną chorobą i stanowi realne zagrożenie nie tylko medyczne, ale przede wszystkim społeczne. Dlatego państwo powinno prowadzić taką politykę, w której alkohol nie będzie przedstawiany jak coś dobrego. Podobnie już się przecież dzieje z papierosami.

Nikotyna ma specjalne nalepki informujące o szkodliwości, nie można jej reklamować w telewizji, a w niektórych państwach dąży się nawet do ujednolicenia opakowań. Nie widzę powodów, aby w ramach walki z alkoholizmem nie wprowadzać takich zasad w przypadku napojów alkoholowych.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s